Corporate identity

  • 2 min.
  • Column

De laatste tijd is er weer veel te doen geweest over de GGZ. De gebeurtenissen rondom de crisisopvang in Amsterdam hadden hun onvermijdelijke weerslag op het imago van de GGZ. Alle incidenten roepen ongeveer gelijkluidende negatieve reacties op. Toch is er niet één imago van de GGZ. Veel instellingen stellen tegenwoordig een missie op om een eigen identiteit en imago te kunnen ontwikkelen. Die missie moet kort en kernachtig zijn, zoals die van Fuji: 'Kill Kodak'. Door GGZinstellingen wordt altijd voor een langere missie gekozen. Meestal ontbreekt het 'wat, hoe en waarom' en lijkt het belangrijker dat de formulering van de missie samen met de klanten totstandkomt dan wat erin staat. Dan zou ook met 'Gewoon goede zorg' kunnen worden volstaan.
Het hebben van een herkenbare identiteit is niet alleen maar voorbehouden aan mensen. Ook een GGZ-instelling moet - indachtig het rapport&ellipsis;

Maak een gratis account aan en krijg toegang tot alle artikelen

Account aanmaken

Heeft u al een account?