Accreditatie bij- en nascholing

'Je moet de competenties trainen en onderhouden'

  • 5 min.
  • Beroepsuitoefening

 Het competentiemodel voor medici speelt een steeds grotere rol bij het beoordelen van bij- en nascholing. Daarnaast zijn allerlei vormen van E-learning in opkomst. Daar is niets op tegen, maar ook scholing via internet moet aan kwaliteitseisen voldoen, zegt Piet Verhagen, voorzitter van de commissie Accreditatie Bij - en Nascholing (ABNA) van de NVvP.

'De belangrijkste taak van de commissie ABNA is het beoordelen van het aanbod van bij- en nascholing. We bekijken of het aanbod voldoet aan de kwaliteitseisen, zoals het AccreditatieOverleg van de KNMG die heeft geformuleerd in een uniforme regeling voor alle medici. We gaan onder meer na of de leerdoelen en leermethoden valide zijn, of het aanbod relevant is voor de beroepsgroep en of de sprekers voldoende gekwalificeerd zijn. 'Zij moeten hun sporen verdiend hebben', vertelt Verhagen.

&ellipsis;

Maak een gratis account aan en krijg toegang tot alle artikelen

Account aanmaken

Heeft u al een account?