De Psychiater Nummer 4, pp. 14-15
jun 2022, jaargang 29
De Psychiater Nr. 4, pp. 14-15
jun 2022, jr. 29
Beroepsuitoefening

LEERTHERAPEUT PROF. DR. ROOS VAN DER MAST OVER DE INZET VAN EIGEN ERVARINGEN ‘Denk na waarom je iets over jezelf wilt vertellen’

Psychiater en ervaren leertherapeut prof. dr. Roos van der Mast reflecteert op zelfonthulling en de interviews over dit onderwerp met collega’s elders in dit nummer. Het belangrijkste, vindt ze, is dat zelfonthulling altijd in het belang van de patiënt moet zijn. ‘Zet zelfonthulling bewust in.’

Prof. dr. Roos van der Mast: ‘Niet iedere patiënt zit te wachten op wat jij zelf als psychiater hebt meegemaakt’

Meer lezen

  • Zelfonthulling, openheid van professionals in de ggz, Erwin van Meekeren (red.), Boom uitgevers, 2017.
  • Vals alarm, leven met een dwangstoornis, Menno Oosterhoff, Uitgeverij Lucht, 2017.
Beroepsuitoefening

LEERTHERAPEUT PROF. DR. ROOS VAN DER MAST OVER DE INZET VAN EIGEN ERVARINGEN ‘Denk na waarom je iets over jezelf wilt vertellen’

Psychiater en ervaren leertherapeut prof. dr. Roos van der Mast reflecteert op zelfonthulling en de interviews over dit onderwerp met collega’s elders in dit nummer. Het belangrijkste, vindt ze, is dat zelfonthulling altijd in het belang van de patiënt moet zijn. ‘Zet zelfonthulling bewust in.’

Prof. dr. Roos van der Mast: ‘Niet iedere patiënt zit te wachten op wat jij zelf als psychiater hebt meegemaakt’

Meer lezen

  • Zelfonthulling, openheid van professionals in de ggz, Erwin van Meekeren (red.), Boom uitgevers, 2017.
  • Vals alarm, leven met een dwangstoornis, Menno Oosterhoff, Uitgeverij Lucht, 2017.
Over dit artikel
Auteur
Elke van Riel
Over de auteur

Elke van Riel, wetenschapsjournalist

Printdatum
14 juni 2022
E-pubdatum
17 juni 2022
ISSN print
1380-3468
ISSN online
2468-2217
DOI
https://doi.org/10.24078/psy.2022.6.128920


Over dit artikel
Auteur
Elke van Riel
Over de auteur

Elke van Riel, wetenschapsjournalist

Printdatum
14 juni 2022
E-pubdatum
17 juni 2022
ISSN print
1380-3468
ISSN online
2468-2217
DOI
https://doi.org/10.24078/psy.2022.6.128920