De Psychiater Nummer 5, p. 15
mei 1998, jaargang 5
De Psychiater Nr. 5, p. 15
mei 1998, jr. 5
Promotie

Promotie P.N. van Harten Bewegingsstoornissen bij gebruik van antipsychotica

P.N. van Harten onderzocht het voorkomen van extrapyramidale syndromen bij het gebruik van antipsychotica. In zijn dissertatie 'Movement disorders associated with neuroleptics' wordt onder andere geconcludeerd dat een intermitterende neuroleptische behandeling een risicofactor is voor tardieve dyskinesie, clozapine een behandelingsoptie is voor psychotische patiënten met tardieve dysfonie en dat het gebruik van cocaïne een risicofactor vormt voor een door antipsychotica geïnduceerde acute dystonie.

Promotie

Promotie P.N. van Harten Bewegingsstoornissen bij gebruik van antipsychotica

P.N. van Harten onderzocht het voorkomen van extrapyramidale syndromen bij het gebruik van antipsychotica. In zijn dissertatie 'Movement disorders associated with neuroleptics' wordt onder andere geconcludeerd dat een intermitterende neuroleptische behandeling een risicofactor is voor tardieve dyskinesie, clozapine een behandelingsoptie is voor psychotische patiënten met tardieve dysfonie en dat het gebruik van cocaïne een risicofactor vormt voor een door antipsychotica geïnduceerde acute dystonie.

Over dit artikel
Auteur
Michael van Geer
Printdatum
14 mei 1998
E-pubdatum
17 mei 1998
ISSN print
1380-3468
ISSN online
2468-2217


Over dit artikel
Auteur
Michael van Geer
Printdatum
14 mei 1998
E-pubdatum
17 mei 1998
ISSN print
1380-3468
ISSN online
2468-2217